Mina ord och tankar

Alla inlägg den 3 augusti 2022

Av Neta - 3 augusti 2022 23:50

Vaknade tidigt idag, slöade lite men gick upp strax före 9. Hade förberett syltkastrullen igår kväll, men orkade inte koka då.


Nu kokade jag medans jag plockade fram frukosten. Åt och sen skummade jag sylten som sen stått under lock på spisen hela dan.
Frågade C om hon kunde klippa mig idag då jag ändå skulle till henne. Det kunde hon, så plockade med mig sax och andra klippgrejer.

Taxin skulle komma 11 men var lite sen. Fick höra att det var samåkning, vi skulle hämta en person i Luthagen och köra till Sävja. Så jag fick en rejäl sightseeing på vägen ut. Han körde sen gamla Sthlmsvägen till Flottsund, genom Sunnersta och Vårdsätra. Lurbovägen och till slut kunde vi ju svänga av på vägen mot Dalby, Wik och Balingsta. Fast bara fram till Torresta då.

Fick kaffe då jag kom ut. Satt på utbyggnaden till uterummet. Marcus dammsög, men C var med mig. Det är inte helt problemfritt för mig att vara hos dom, många trappsteg och nivåskillnader och en superlåg toastol. Men idag gick det bra iaf.
Vi gick upp på altanen på andra sidan uterummet och klippte mig i halv storm. Jösses va det blåste.


Å jag är inte sur, bara allvarlig. Jag lovar!


Den första fikautsikten, dom håller på gör en bar. Därför det är lite bökigt.


Det är dom här ladtpallarna som ska bli en bar och målas vitt. Tog den här bilden för att visa hur mkt äpplen det är. Ser ni dom? Nä inte jag heller men det är massor på trädet. Jag såg det där.


Jag gillar deras uterum men inte deras låga soffor. Nu åkte vi en snabbis till stan och köpte gardiner dit.


Hon slog knut på dom nertill så slipper hon lägga upp dom. Blev så mysigt!

Medans vi fixade med det gjorde Marcus mat, makaroner och köttbullar med brunsås och en jättegod sallad. Till det en exklusiv årgång av citronsaft. Haha! Drack upp det eftersom han redan hällt upp men föredrar vatten till mat. Om det inte vankas vin så klart! Maten var iaf god.

Lite barplanering medans vi tog en fika på maten. Kollade bl.a in flasköppnare att sätta på bardisken, och resonerade runt tak.
Vid 19-tiden kom min taxi. Fick åka hem med en söt liten farbror som egentligen var pensionär. Han kom från Iran, bodde i Sävja och berättade om barnbarnen, 2 flickor 4 och 6 år. Vi diskuterade mat med och orättvisan i att inflyttade greker i vår stad hade en egen lokal och kunde träffas medans iranier inte hade det. Lite märkligt kan man ju tycka!

Hemma dråsade jag bara ner i soffan framför TVn och där är jag fortf. Ska gå och hänga en maskin jag körde idag och *burka* sylten. Sen blir det nog sängen.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards