Mina ord och tankar

Alla inlägg den 8 augusti 2022

Av Neta - 8 augusti 2022 02:24

Ja så började den här dan. Mådde illa då jag vaknade, kändes konstigt i huvudet. Så jag gick inte upp förrän jag var absolut tvungen. Fick hålla i mig ordentligt i handtagen när jag satt på toa. Tack gode gud för dom!
När jag gick tbx snurrade det till, så låg jag på golvet utan att jag mindes att jag ramlat. Satt mig upp försiktigt, blev skiträdd på ren svenska. Hade jag fått en stroke?
Men jag kunde röra på alla kroppsdelar. Larmade och sa som det var, dom kom snabbt. Va nog i huset redan.
Dom tog upp mig i stolen i köket. Kollade puls och blodtryck. Inget avvikande men dom trodde iaf att jag fått ett blodtrycksfall. Sa att jag måste sitta minst 5 min på sängkanten innan jag reser mig upp. Att jag inte ska resa mig så hastigt. Fast det tror jag faktiskt att jag gjorde. Brukar sitta en stund.

Sen gick dom igen och jag gjorde lite te och åt ett par mackor. Kokade vatten och hällde på termosen. Tänkte att jag tar en kaffe ute. Men drt var kyligt ute så öppnade bara altandörren lite och satt mig i soffan.
Där satt jag sen hela em, löste korsord och lyssnade på bok.

Vid 17-tiden gjorde jag lite mat. Va sugen på fisk och hittade en 1/2 påse kinamix i fisklådan i frysen.


Gjorde lite sallad och stekte en fiskbit. Kinamixen räcker en gång till. Försökte dricka mkt idag, det sa dom jag skulle.

Fick för mig att spela bingolotto så gick in på deras sida och betalade en lott. Fick lottnr men ingen lott, kom inte på hur jag skulle få fram den. Men den skulle duttas automatiskt. Men det kändes lite märkligt att se programmet och inte delta. Fast det gjorde jag ju Haha! Inte vann jag nåt heller.
Kollade in prenumeration på lotter, då får man ju iaf hem dom. Tänker att jag kanske kan börja spela till vintern. Men vi får se, man har ju kanske inte alltid lust heller. Elle och jag spelade ju ibland, men inte varje söndag. Uppesittarkvällen vill jag ju spela, det är liksom tradition. Men hittills har jag ju alltid haft sällskap då vi spelat. Tanken på att sitta här ensam kvällen före julafton och spela känns ju lite tung.

Småpysslade lite ikväll, fyllde på saltkar, gjorde en dressing. Hittar inte kryddorna jag vet att jag beställde för ett tag sen. Kartongen ligger tom i städskåpet men va jag gjort av resten vet jag inte. Dom är puts väck! Kollade till och med i frysen. Haha!
Jaja dom kommer väl fram.

Men nu ska jag sova! Snart morgon!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards