Mina ord och tankar

Alla inlägg den 27 augusti 2022

Av Neta - 27 augusti 2022 01:34

Sitter i sängen och kan inte sova. L är här och snusar så fridfullt på soffan. Ska försöka komma in i hans andning sen om jag kan somna innan kl 4 när han går upp. Ska vara på flottiljen kl 5.

Själv har jag satt kl på 9, ska då kolla vädret och bestämma mig för om jag ska åka in. Måste ju åka rullstolstransport med scootern isf.

Vi delade en pizza på baksidan när han kom. Tog en fika på maten och gick sen in och såg lite friidrott och nyheter och väder. Vädret såg hoppfullt ut där men det visar ju så olika på olika appar.
Jag vattnade baksidan och precis nu kom jag på att jag inte vattnade framsidan.

Hände en irriterande grej när jag satt vid köksbordet och åt på em. Grannen ovanpå gick fram till rabatten nedanför köksfönstret och verkligen scannade av den i en detaljstudie. Va 17 kollade hon på och jag satt ju där. Tänkte gå och öppna dörren och fråga vad hon höll på med men gjorde inte det men ska ta det så fort vi ses. För även om vi inte äger våra tomter så går man inte så långt in om man inte har ett ärende. Det hade uppenbart inte hon, hon snokade bara. Hon har ingenting att göra med min rabatt eller vad jag satt eller inte satt där. Hur mkt ogräs jag har ska hon också skita i. Har ju min yrsel så den är inte tiptop men hon har ingen rätt att ha nån åsikt om det. Så jävla respektlöst beteende. Hon kollar ofta på avstånd och i krukorna som står längst fram eftersom hon har sin brevlåda där med.
Det här är samma person som kollat ner från sin balkong påbaksidan och tyckt att jag hade så mkt saker. Inget hon ska eller behöver bry sig i heller. Mår hon dåligt av ogräs och sånt får hon väl hjälpa till då. Men jag har ju Es saker där med nu. Obehaglig är hon!




Njöt av min nästan barrfria uteplats idag, Annika hjälpte mig sopa häromdan.


Lunchomeletten blev försvinnande god. Stekte lök och rädisor, tillsatte förutom äggsmeten skinka och paprika med. Älskar stekta eller grillade rädisor. Gjorde ofta rädisespett på grillen, lät dom bli mjuka och det var dom oftast när färgen försvann. Sen på med lite salt. Såå gott!

Men nu ska jag försöka sova jag med. Ev rapport med massa bilder från Flygdagen i morgon.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards