Mina ord och tankar

Alla inlägg den 5 augusti 2022

Av Neta - 5 augusti 2022 01:23

Sitter i sängen och hör åskan långt borta. Det närmaste nedslaget var 4.52 km norr om mig enligt min app *blixtnedslag* där jag inte bara kan se var det åskar utan som också varnar när den är nära.
Det har kommit ett par skurar sen 23-tiden och nu hörs det regn mot fönsterblecket på baksidan igen.

Tur man inte är åskrädd, tvärtom jag tycker det är ett häftigt skådespel.
Men jag har ändå respekt för den, vi var med om ett riktigt åskväder i huset när åskan slog ner bara 50 m bort i ett högt träd och det kom som små eldkvastar ur eluttagen.
Höga träd är det ju på baksidan här med, det närmaste 4-5 m från min uteplats.

I husvagnen drog vi upp rullgardinen och låg i sängen och kollade blixtarna några ggr då det åskade på natten. L var som jag, inte rädd och tyckte det var häftigt.

Idag har jag inte gjort många knop. Plockat lite, vattnat båda sidor, kokade sönderskuren potatis och ett ägg i samma kastrull. 7 min va lagom för båda till min sillunch idag.


Orkade inte skala mandelpotatisen. Vill att den ska ta slut så jag kan köpa färskpotatis igen.

Nu ikväll värmde jag resterna av ris och ost & skinksåsen.

Suttit på baksidan och lyssnat på en bok. Fikat och druckit vatten. Inga kakor idag dock då jag åt både lite godis och jordnötsringar igår. Ja nån miniorero hos C igår med.

Har börjat spara vatten i termosen jag häller kokande vatten i över natten. Så mitt te och första kaffekopp blir typ hansljummet när det är varma mornar. Sen fyller jag på med hett när jag ska göra mer kaffe.

Men nu är det nog sovdags för länge sen, sov som en gris förra natten så hoppas på en repris. Knät är fortf struligt så sover med larmet på mig. 21 gr ute nu kl 01.20 och 23 inne.
Godnatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards