Mina ord och tankar

Alla inlägg den 22 augusti 2022

Av Neta - 22 augusti 2022 02:48

I (igår) morse kom mr X precis när jag duschat och fått på mig kläderna. Jag hade inte ätit frukost så vi gjorde det på baksidan. Han sprang omkring och band upp grenar på Dahlian och några pelargoner som vikt sig av regnmassorna.
Han hade varit på Jula och köpt presentkort till Marcus som fyllt år från oss, han hade köpt ost till mig på Lidl med. 62kr/kg.
Vi skrev på presentkortet och sen åkte vi till Maxi så jag fick handla lite frukt & grönt, kaffe och andra livsviktiga saker. Vi köpte ett kort och en blomma till Marcus med, det kortet fick vi skriva i bilen. Haha!

Sen ut till Torresta och han åkte en urmysig liten grusväg dit från Ramsta. Väldigt mkt fina lite äldre hus som låg så fint i sina backar med uppväxt grönska. Dom byggde vackrare hus förr så är det bara. Fanns iofs några nybyggen med. Vägen hade lite bullerbykänsla och solen och sommaren gjorde väl sitt till för den.
Det där med att hitta och åka på lite mysiga vägar är han bra på och ett intresse vi delar. Det gjorde vi då och då även om det blev en omväg på den tiden vi var gifta med. Hur många ggr har man inte passerat den korsningen på 55an utan att ha en aning om hur fin väg det där var.

Vi fick fika med tårta när bi kom, C o M hade varit på bröllop igår och vi pratade lite om hur det varit och hur dom (hon) ville ha sitt sen nån gång.
Jag berättade lite om hur vi gjort och om ett urmysigt nyårsbröllop jag varit på ute på Blidö. Där vi började med middag innan vigseln, åkte i slädar (med hjul) till kyrkan och vigseln som var kl 23 och avslutades på kyrkbacken med fyrverkerier på 12-slaget. Sen åkte vi tbx till festlokalen för kaffe och tårta med paketöppning, dans och så småningom en vickningsfrukost med jansson, prinskorv och köttbullar. Tror vi åkte hem halv 6. Haha!

Så småningom grillade vi en flinta jag hade med mig och åt den med färskpotatis, sallad och bea. Jag fick min bea från Junis med som varit hos C sen L köpte det.

Kaffe på maten, jag ringde efter fätdtjänst och fick åka hem 40 min senare. Var på toa när bilen kom, C hjälpte mig ut med rullstol och alla kassar och det fanns liksom inte tid att gå tillbaka till uterummet och säga hej till L och M. Kändes lite snopet.

Väl hemma plockade jag ur kassarna, tog en vickning bestående av jordnötsringar och vatten. Såg bingolotto eftersom Arvingarna var med. Löste lite korsord och lyssnade klart på bok nr 2 som utspelar sig i Gävle och Uppsala.

Nu sitter jag i sängen och ska strax tippa bakåt.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards