Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 28 augusti 2022

Troll

Av Neta - 28 augusti 2022 22:49

Jag fick en kommentar om inlägget om pandemin, en kommentar jag tog bort eftersom den är skriven under ett namn som inte finns i närheten av mina eller min familjs vänner. Ingen person som känner oss eller känner till all fakta alltså för jag skriver ju så klart inte allt här.

Hon påminner mig om min tveksamhet till att vaccinera mig i början. Ja jag var väldigt tveksam pga det som hände flera av oss närstående inkl Elle som vaccinerade sig mot svininfluensan.

Men när jag fick klart för mig skillnaden på epedemi som svininfluensan var och pandemi ändrade jag mig, hade knappt hört ordet pandemi tidigare eftersom jag var väldigt ung när Asiaten härjade i landet. Visste inte vad det var.

Jag skrev säkert om det här också och varför, jag gjorde som man bör, jag tog reda på fakta. Min medborgerliga skyldighet. Det inlägget läste tydligen inte den här personen.

Så mina åsikter med det i bagaget kvarstår och när det gäller en pandemi tycker jag inte att man har en valfrihet. Man har bara en skyldighet att vaccinera sig.

Personen kallar mig också skenhelig vilket gav oss här ett gott skratt. Är det nåt jag aldrig varit i hela mitt liv och aldrig kommer att bli så är det skenhelig! Haha!


Dagen har gått i regnets tecken, vi har fått stora mängder och jag har inte varit utanför dörren idag heller. Pysslat lite inne, suttit med kaffe & bok i öronen, korsord och lite matfix är det som hänt här idag. Pratat med mr X i luren, skrivit med C och tagit det lugnt.


Knäcke med gravlax och hovmästarsås på dan till en kopp kaffe och nudlar ikväll med lite kyckling i. Drog precis ut en låda jag haft med specerier ur klädkammaren och ska försöka omorganisera lite mer i köket så jag får in det. Hittade mycket kul däri, både nori och sushiris t.ex pasta, tunnbröd och lite annat nyttigt med.

Kollat på det nya programmet på fyran ikväll, lite som Här är ditt liv med Björn Skifs som ju varit en idol för mig sen jag var på en spelning med dom -69, då jag hamnade framför honom och hans då röda keybord. Han var ju sååå söt tyckte mitt då 18-åriga jag. Tycker han är rätt söt fortfarande. Haha!


Nu har jag fått ett sånt här märke igen, på ett ställe jag inte slagit i, tror det är svårt att göra det just där med. Nedre delen på överarmens insida. Vänner i sjukvården tror det kan vara små blodproppar. Får väl kolla upp det nån gång.

Nu ska jag lyssna lite mer på min bok, fibbla med ett korsord samtidigt, och sen i säng och drömma sött!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5 6
7
8 9 10 11 12 13 14
15
16 17
18
19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards