Mina ord och tankar

Alla inlägg den 4 januari 2022

Av Neta - 4 januari 2022 22:59

Nog för jag varit beredd på elhöjningen, men 600% tycker jag är lite saftigt. Brukar ha mellan 85-100kr, nu fick jag en höjning med 100 kr både okt och nov, men höjningen nu! 735kr är elen på. Då får jag räkningen från Upplands energi den här månaden också. Undrar om den är höjd också? Brukar vara runt 6-700 var 4e månad.
Jaja är väl bara att bita i det sura äpplet och betala. Är ju en risk att ha rörligt. Låser man nu blir det väl skyhögt.
Glad att vi inte bor kvar i huset.

Idag fick E äntligen kontakt med en läkare på nätet som kunde skriva ut den medicin hon behöver. C och jag var i stan så vi kunde hämta det åt henne direkt också. Så skönt! Man är ju orolig när hon blir sjuk. Senaste åren har hon varit sjuk just den här tiden. Verkar som hon inte tål julen Haha!

Löste in min bingolottovinst idag och köpte 4 st av dom minsta glasmatlådorna jag visade i förra inlägget. Blev en hel tia över med?. Kan ha 6 st sånna imin ugn konstaterade jag då jag provade dom i ugnen. Kan bli ett par till.

Köpte en skärmaskin med, måste ha det hjälpmedlet. Handlederna blir sämre och sämre. Mitt hö knä har också ballat ur totalt. När jag satt i rullstolen idag kunde jag knappt föra benet så mkt bakåt att jag kunde fälla upp fotplattan. Ont i natt som var med och har svårt att stödja på det. Har en stor svullnad på insidan av knäskålen. Fick gå till och från bilen med kryckor idag.
Måste väl till akuten om det inte blir bättre, men man drar sig ju för det.




Handlade lite också! Just melonen köpte C på Lidl i Tierp. Men köpte lite så vi klarar trettonhelgen. Sugen på potatisklyftor, så köpte jag fläskytterfilé å tänkte på bea. Kan bli det i helgen. Enkelt men gott!
Har ett pkt från Delitea att plocka upp också men det får bli i morgon. Men där finns lite för att kunna göra sushi eller tacos. Få se vad det blir.

Nu ska jag iaf titta klart på Göta kanal! Iaf med ett 1/2 öga. Den filmen kan man ju utantill.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards