Mina ord och tankar

Alla inlägg den 25 januari 2022

Av Neta - 25 januari 2022 01:32

Christine kom på fm innan jag kommit upp en gång. Vaken var jag iaf. Hon åkte och hämtade pkt åt både mig och E. Satt sen och höll mig sällskap en stund medans jag åt frukost.
När hon åkt tittade jag på dagens avsnitt av Aidens sjukhus och småfixade lite.

Pratade med hon på kommunen om ledsagare men eftersom jag bor hela 2 mil utanför stan var det svårt. Pratade då med ett av dom privata assistansbolagen jag kan välja, där lät det inte svårt. Har vi ingen annonserar vi sa hon. Så bestämde mig för att dom får ta det, hade ju privat bolag sist med. Skickade iväg ett mess till en av mina gamla ledsagare men har inte hört nåt än.
Det är ju bara 10 tim i månaden så handlar ju om extrajobb isf eller nån pensionär som vill jobba extra.
Vi får väl se om det händer nåt nu.




Har ju bestämt mig för att omsätta lite matlådor från frysen och idag hittade jag en med min egen köttfärssås och idealmakaroner. Så himla gott.

Elle kom in en stund på sena em och vi fikade lite. Innan Diggiloo gjorde jag en kvällsomelett.


Mozarella, vit sparris och räkor. Sparris och räkor va öppnade burkar. Behövde ju användas.
Sen glodde jag då på Diggiloo och längtade till sommaren. Haha! Läste en tidning sen innan jag la mig.
Nu ligger jag alltså redan i sängen. Sov gott alla nattugglor.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards