Mina ord och tankar

Alla inlägg den 12 januari 2022

Av Neta - 12 januari 2022 01:00

Idag var hon här för första gången, hon som är Viksta städ, så himla trevlig tjej. Det visste jag ju iofs för jag har ju träffat henne redan.
Rätt lik tjejerna jag har haft förut i arbetssätt och så. Måste ju ge en eloge till alla som orkar jobba just med hemstäd. Dom måste ta mig 17 ha magiska fingrar, dom får ju lägenheten att gnistra.
Det som blir annorlunda nu är ju att jag nu får hålla med städmedel och *verktyg* själv. Dom andra har alltid haft allt utom dammsugaren med sig. Men det är ju en bagatell egentligen.
Sen hade hon ett önskemål att jag ska tvätta alla trasor så dom är rena mär hon kommer nästa gång. Å det är ju inte heller så betungande.
Betalar ju ingen reseersättning nu heller och hennes taxa är lägre än JNC. Så jag tror det här blir jättebra! Bara hoppas att RUT får vara kvar nu för annars har jag inte råd. Men nu blir det var fjärde tisdag, så,skönt att få en bestämd dag med. Å jag hade ju en himla tur att hon hade den här luckan.

Tvättat en ljus 60 så mkt mer har jag ju inte kunnat göra.


Hittade på en varm tonfisksås/röra till pasta idag.

Kokade 2 dl fjärilspasta
Fräste en liten hackad rödlök i lite smörolja
Sen hällde jag bara i
1 liten brk tonfisk (en sån ur ett 3-pack)
1/2 brk svarta bönor
1 dl majs
1 msk torkade tomatflakes
1 msk torkad ramslök
Rörde ut 1 rågad msk idealmjöl med 1/2 dl mjölk och 1 1/2 dl vatten
Hällde i det
Tillsatte ca 3/4 msk hummerfond, smaka er fram
Sv.peppar och lite salt.

Kokade upp och lät småkoka 4-5 min

Blev faktiskt gott och jag har hälften av röran kvar, funderar på en omelettrulle med den i till lunch i morgon.

Lite TV-tittande, Mandelmans och sen startade jag om programmet med Lars Lerin.


Invigde nya skärmaskinen och provsmakade så klart! Haha!


Så gott så!
Nu ligger jag i sängen och hoppas på sömn i natt. Har varit lite si och så med det senaste nätterna.
Funderar på om jag ska köpa en sån luftfuktare man sätter på elementet och fyller med vatten. Är ju så torr luft här. Såg att det finns på Tradera. Kanske sover jag bättre då.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards