Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 januari 2022

Av Neta - 6 januari 2022 01:39

Blev inte som jag trodde men rätt bra ändå.
Elle är fortf hängig, tar väl nån dag till innan det vänder. Alice, kaninen är tydligen väldigt dålig, så pass att det ges vätska med spruta. Så E stannade hos sig idag. Jag bad L åka ner till henne så hon slapp vara ensam. Så han är där nu. Kan på ett bättre sätt än jag ta hand om saker om det värsta händer med kaninen.

Jag drog igång en tvätt, plockade ur och i en disk.




Torkade till en skinka jag ska göra pålägg av, griljerar inte då.


Tog reda på lite grönsaker och morötter som jag förvällde i micron sen. Bara att rensa brysselkålen tog nån timme.

Fortsatte med att gå igenom tidningar som jag började med häromkvällen. Så nu har jag 3 papperskassar med gamla Året Runt och Allers + att jag rev ur lite stick o virkbeskrivningar till E och så har jag 113 korsordsbilagor som ju är som en egen tidning i tidningen. Ska dela ut till vänner och bekanta tänkte jag. Tog en stund det med men hade Göta kanal på TVn samtidigt.

Hade tidningar under ena sängbordet ända upp, en rejäl hög under soffbordet och i en korg. Även 10 st i en hög i soffan som jag läst ikapp i. Kom på nu att jag kanske har fler i en tidningskorg.

Så känns som jag gjort massor. I morgon ska jag skiva skinkan på nya skärmaskinen. Göra en fläskytterfilé och skiva upp den med. Ev göra en gratäng på grönsakerna. Sen är det väl nån fars i morgon kväll. Tänkte bjuda dom andra två på middag. Kanske får jag hjälp upp till soprummet.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards