Mina ord och tankar

Alla inlägg den 15 januari 2022

Av Neta - 15 januari 2022 23:38

Och man ska tydligen kunna se norrsken ikväll också. Häftigt!

Inte gjort så mkt idag, plockat hop kruklådan där jag också la i krukpynt och mossa. Hittade ju så bra grön mossa i år som inte torkar lika lätt som vitmossan. Så sparde rubbet.
Jag behöver inte köpa mossa, ljus eller servetter nästa år kan ni påminna mig om det? Haha!

Hittade inte en rosa ros jag brukar ha i en vas på en tavellist, hann gnälla på C att den va borta då E säger att den ligger i kassen med prosecco?. Logiskt eller hur? Eller inte!

Inte hållt på så mkt idag som sagt har känt av att vi hållt på i 2 dar. L och E kom in och fikade på dan. Sen skulle dom åka till stan. Jag hade sagt till E att jag ville följa med isf, kände att jag ville se nåt annat om så bara från bilen men jag fick inte följa med för dom skulle bara en snabbis till mediamarkt.
Fick dom iaf att hämta den här på Gränby


Jag har köpt en luftfuktare, står inte ut med den här torra luften längre och den var nersatt med 300 på Clasisjön. Sen hade jag en bonuscheck på 30 spänn med, ibland har man tur.
Sen hade dom varit på CG också?

Tillbaka så, hjälpte L mig att få in kruklåda och vattenkannor som helt plötsligt stod i hallen?. In i förrådet. Ganska säker på att jag bad C ställa in dom där redan i torsdags. Då blåste dom omkring iaf.
Han åkte sen hem och jag fixade mat, repris från häromdan då jag kokade 2 fiskbitar då.


En ljusslinga i vasen blev väldigt fint, bilden här gör det inte rättvisa. Har lite konstblommor här och var.


I Visby blommar snödropparna redan i Almedalen. Jag satte 150 st och inte en enda kom upp i fjol, få se om dom kommer i år.

Elle kom in till Stjärnorna på slottet och vi satt och pratade en stund efter också.

Nu ska jag gå och paketera rågkakor och frysa in sen läsa lite ur en bok om en tjej som flyr till Leksand när ett förhållande tar slut. Första boken, ska bli 2 till.

Tycker bara att det är söndag idag. Får liksom en extra dag den här veckan. Haha!

Av Neta - 15 januari 2022 00:37

Började med Våffelfrunch med födelsedagsbarnet här


Christine kom efter en stund och så småningom även Leif. Lite kaffe på det när alla hade ätit.


Hon hade önskat sig den här så den beställde jag i helgen som var. Hon fick även *en halv bokhylla* av mig Haha! Hon har önskat sig en att ha vid soffan och jag tänker hjälpa till med halva kostnaden.



Av C fick hon ett presentkort på en rolig dag i valfri stad. Och dessa tulpaner.

Av L lite verktyg. Han hade också köpt en tårta på Kvantum i Flen som tydligen har ett bra bageri. Sååå god!


Det är citrongele i mitten, citrongrädde på och nån fyllning jag inte minns nu.

Sen fick jag hjälp med att packa julsaker och få.ut det i förrådet. L tog ner allt ute utom slingan runt uteplatsen. C var mina ben när jag packade lådorna. Så jag satt och slog in i bubbelplast och silkespapper. Nu har jag bara krukor och juldukar kvar. Men allt som ska upp nu är uppe om inte allt på rätt plats ännu. Men sånt kan jag nog fixa själv. Juldukslådan står ju inne i klädkammaren.

Vi beställde mat från *Giraffen* i Svista ist för att åka in till Gamlis. Det har blåst som 17 hela dan och ingen var sugen på att köra.


Här är födelsedagsbarnets Souvlaki. Trocadero i skumpaglasen, E ville inte dricka vin då hon ju äter en del mediciner just nu.

Vid 19-tiden gick alla, C åkte hem, hon ska upp tidigt att jobba. Och E och L gick in till henne, han hade lite att hjälpa henne med också. E var också ordentligt trött, hon är ju inte 100.

Jag diskade och röjde lite i köket. Satt mig sen framför På Spåret. Då var det några timmar sen vi ätit och jag blev lite småhungrig.


Hämtade våfflorna som var kvar, 2 st och åt med smör o ost. Så gott!

Kollade även på Carina Bergfeldt. Hon hade bl.a mamman till 6 barn som med 90% brännskador räddade sina barn när deras hus brann i Edsbyn som gäst.
La mig tidigt! Före 11, läste en stund och nu har jag skrivit här.

Ska försöka sova snart!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards