Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 15 januari 2022

Drt blev mycket idag

Av Neta - 15 januari 2022 00:37

Började med Våffelfrunch med födelsedagsbarnet här


Christine kom efter en stund och så småningom även Leif. Lite kaffe på det när alla hade ätit.


Hon hade önskat sig den här så den beställde jag i helgen som var. Hon fick även *en halv bokhylla* av mig Haha! Hon har önskat sig en att ha vid soffan och jag tänker hjälpa till med halva kostnaden.



Av C fick hon ett presentkort på en rolig dag i valfri stad. Och dessa tulpaner.

Av L lite verktyg. Han hade också köpt en tårta på Kvantum i Flen som tydligen har ett bra bageri. Sååå god!


Det är citrongele i mitten, citrongrädde på och nån fyllning jag inte minns nu.

Sen fick jag hjälp med att packa julsaker och få.ut det i förrådet. L tog ner allt ute utom slingan runt uteplatsen. C var mina ben när jag packade lådorna. Så jag satt och slog in i bubbelplast och silkespapper. Nu har jag bara krukor och juldukar kvar. Men allt som ska upp nu är uppe om inte allt på rätt plats ännu. Men sånt kan jag nog fixa själv. Juldukslådan står ju inne i klädkammaren.

Vi beställde mat från *Giraffen* i Svista ist för att åka in till Gamlis. Det har blåst som 17 hela dan och ingen var sugen på att köra.


Här är födelsedagsbarnets Souvlaki. Trocadero i skumpaglasen, E ville inte dricka vin då hon ju äter en del mediciner just nu.

Vid 19-tiden gick alla, C åkte hem, hon ska upp tidigt att jobba. Och E och L gick in till henne, han hade lite att hjälpa henne med också. E var också ordentligt trött, hon är ju inte 100.

Jag diskade och röjde lite i köket. Satt mig sen framför På Spåret. Då var det några timmar sen vi ätit och jag blev lite småhungrig.


Hämtade våfflorna som var kvar, 2 st och åt med smör o ost. Så gott!

Kollade även på Carina Bergfeldt. Hon hade bl.a mamman till 6 barn som med 90% brännskador räddade sina barn när deras hus brann i Edsbyn som gäst.
La mig tidigt! Före 11, läste en stund och nu har jag skrivit här.

Ska försöka sova snart!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 31 maj 23:35

Hörni nu är det väl sommar på riktigt. Det går så fort med allt som blommar bara. Hinner knappt med. Min dvärgsyren är så fin nu. Löjtnantshjärtat växer lite ihop med den bara. Måste fixa lite ute men behöver nog några dars vila först. Va...

Uvi

Av Neta - Torsdag 30 maj 22:24

Ja ni som följer mig vet ju att jag brukar ha minst 2 s.k. Tysta uvi om året och nu var det dags igen. Kände direkt att den var långt gången innan jag kände nåt så igår åkte C och jag till närakuten. Kom dit vid 20-tiden och tänkte nu går det nog for...

Av Neta - Tisdag 28 maj 00:53


Fingrar och fötter sväller, lederna gör ont och det blir svårt att andas liksom. Värme över 23-24 gr är för mkt, jag blir sjuk. Å i morgon ska det bli 29 gr. Jag kan ju inte åka ner och bada heller. Måste ju isf gå i med kryckorna och eftersom dom ...

Av Neta - Söndag 26 maj 19:31

Den har jag tillbringat några timmar med Christine. Hon kom hit med årets första Ulvagubbar, en Kullamust jag gillar och andra fina presenter, bl.a. en liten väska hon virkat själv. Sen ville hon överraska med en liten utflykt. Så först fo...

Av Neta - Fredag 24 maj 21:55

Det blev det på gårdagens inlägg men ibland kommer jag åt skickaknappen. Iaf finns det tydligen Lövkojor i etablerade blomsteraffärer. Jag har väl kollat på blomavdelningar och Blomsterlandet. Trodde den senare hade allt men tydligen inte. ...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards