Mina ord och tankar

Alla inlägg den 14 januari 2022

Av Neta - 14 januari 2022 00:21

Äntligen fick jag hjälp med frysen, så nu är den avfrostad och jag har lite mer ordning i den. Så länge det nu varar. Haha!

Plockade hop julsakerna på bord o bänkar i vard.rummet, C tog in lådorna innan hon åkte men då orkade jag inte göra mer. Hade plockat hop jullandskapet runt pepparkakshuset och ställt in alla sagaformgrejer i julskåpet. Avjulat hela köket och tagit bort ljuslyktor i badrummet. Hade och har jätteont i axlarna. Tur hon kommer tbx i morgon.


Himlen var rosa ikväll, sett bilder från hela landet med fin solnedgång.

Ansade lite på blommorna som stått i sovrummet sen 1 advent.


Blir så ledsen när jag ser hur kalken förstör mina krukor, så fin präglad bård som inte syns nu. Funderar på om jag ska måla dom här krukorna med svart hobbylack så den syns igen. Tycker dessutom gröna växter och mina bladbegonior gör sig bra i svarta krukor.
Har målat krukor m hobbylack förut också, i huset fick dom bli dalablå, samma färg vi hade på knutarna. Så vet att det blir bra med den färgen.


Testade oss ikväll eftersom vi varit småsnoriga och hostiga ett tag, ingen av oss fick 2 streck, skönt!

All snö är nu borta, varit 8 gr idag. Ska bli lite svalare i morgon och uppe hos C hade det börjat regna. För min del får det gärna vara barmark nu, men så blir det väl inte.

I morgon fyller Elle 35, det ska firas med besök på food courten i Gamla Uppsala. Finns nåt för alla där, sushi, thai, pizza m.m Mysigt ställe och alla kan sitta coronasäkert. Brukar va lugnt på em så blir tidig middag. Sen kaffe och tårta hemma. Presenten hann komma!

Men nu ett kapitel i boken och sen sova.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards