Mina ord och tankar

Alla inlägg den 27 januari 2022

Av Neta - 27 januari 2022 23:57

Bytte dukar på 2 bänkar och blev helt slut och svettig i hårbotten. Ändå har det vänt lite för nu kan jag kissa utan den där svedan på slutet. Är nog påverkad av pencillinet. Tog tablett 2 idag med bara en bulle och vatten. Mådde lite illa efter.


Flyttade ner vinkylen och fick nästan en chock då det var en rund som sotfläck på tapeten där den stått. Vet ju att den stått lite tight för varit svårt att få ner den till 9 gr. Som tur var gick fläcken att torka bort, var som lösa partiklar.

Funkar väl att ha den där dit jag flyttade den? Skulle vilja få upp den lite, den stod ju på golvet i Tierp men där var det inte så trångt som det blir här. Nåt kändes löst på undersidan med, får väl kika på det. Men kan det påverka termostaten? Fick känslan av att den var tappad, men vet inte. Skulle va så skönt att få ordning på den och slippa kassen med prosecco i klädkammaren.
Å ja det ligger en servett på golvet Haha!

Soppdag idag som ni säkert läst redan. Lite paj efter.


Orkade inte göra mat en gång till så blev så här.


Himla tomt utan vinkylen Haha! Va ju den perfekta höjden ju. Tomten är bortplockad nu så ni kan vara lugna. Hittade en tulpanlöpare jag slängde på, tänker att den funkar till både påsk och midsommar! Haha!


Gjorde en ljusbänk här, men vete 17 om det blev bra! Orkar inte ändra lkväll iaf och nej har inte rullat hop en del dukar heller.
Få se om jag orkar ta tag i TV bänk och köpmandisk i morgon. Va tror ni förresten om att måla furugrejerna i ljusgrått? Nyansen mörkare än randen i tapeten. Lite sugen på det men törs inte måla själv. Lämnar nog in.

Men nu är jag trött hörni! Hoppas jag får sova i natt, gjorde jag inte natten som var.

Av Neta - 27 januari 2022 18:14

I matsedeln den här veckan är ju fisksoppan idag. Den gjorde jag förra veckan så åt denna idag. Tillsatte lite majs med.


Köttfärsgulaschsoppa

2 msk smör
1 stor lök, grovt hackad
1 purjo, strimlad
2 stora potatisar, grovt tärnade
2 morötter, slantade
1-2 röda paprikor, strimlade
300 gr köttfärs
2 tsk paprikapulver
2 msk tomatpuré
1 l vatten + 2 köttbuljongtärningar
1-2 vitlöksklyftor, krossade.
salt & peppar

Fräs lök och purjo i smöret, tillsätt potatis och morötter och fräs med en stund.
Tillsätt buljongen koka i 10 min.
Fräs under tiden köttfärs och paprika, smaksätt med kryddor och tomatpuré.
Blanda detta i soppan och koka 10 min till.
Tillsätt vitlök och smaka av.


Hade en liten bit paj kvar med. Åt med några färska blåbär.
Alltid efterrätt efter soppa!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards