Mina ord och tankar

Alla inlägg den 28 januari 2022

Seg

Av Neta - 28 januari 2022 22:44

Vaknade vid 10 i morse men kände mig inte ok. Tog kanske i lite för mkt igår. Tog mig iaf upp och tog mina sista hallon, lite keso och ett glas juice med mig till sängen för att kunna ta medicinen.


Men va så slut. Somnade om en stund men det var segt att ta sig upp. Satt länge med paddan i sängen. Men kände ändå att det är bättre att klä på sig och vara uppe än att ligga där hela dan.
Tog lite te, mer juice och en macka med mig till vardagsrummet. Läste lite i en tidning och surfade runt efter nån lösning för att få upp vinkylen lite.


Hittade den här och tänker om jag lägger den på fel ledd, kanske rentav 2 på varann. Kylen är 50 x 26 cm och man ska ha ordentligt med luft runt den läste vi oss till idag. På längden är det 8-9 cm längre än skåpet den stått på, lite ostadigt, så den bör stå stadigare. Det ultimata vore så klart att ha exakta mått men jag kan inte snickra hop nåt själv. Men den skulle ju komma upp 40 cm med 2 st.
Sånna här gånger saknar jag en händig karl. Har ju varit bortskämd med det. Samtidigt vill jag inte vänta flera månader.

Elle kom in med sakerna jag beställt från Ica, helt slut. Visade sig att hon hade 39 gr feber idag. Sämre igen alltså. Känning av bihålorna. Hade fått en telefontid med en läkare och han tyckte hon skulle åka till närakuten. Men då är det de där med samåkning och väntetider. Med 39 gr. Funkar ju bara inte!
Skrev till L att hon var sämre, ingen reaktion än iaf. Han kan ju va borta i helgen det vet ju inte jag. Frågade C om hon kan skjutsa henne i morgon, hon ska jobba och börja 15 och jobba till 22. Så hon behöver väl sin vila men i värsta fall så. Om hon har så hög feber igen.

Hade en pizzadeg låg så rev det som var kvar av osten, har en till. Gjorde en vit, delade i 6 bitar och åt 2. Tar ev en till då jag ska ta sista penicillinet för idag vid 23.


La på lufttorkad skinka annars hade jag bara penslat med olja, lagt på ost, oliver och tomater. Pizzakrydda med så klart. Orkade inte göra nån sallad. Så fort jag gör nåt blir jag helt slut. Va jobbigt bara att riva osten.

Köpt en massa bananer jag ska frysa in i halvor. Får bli morgondagens projekt. Och en potatisgratäng, hoppas jag orkar fixa nåt till den med i morgon. Vet att jag har färdig rostbiff i frysen.

Tittade på *På Spåret* och *Carina Bergfeldt* ikväll, hon intervjuade nån hockyspelare från Leksand som hamnat i rullstol efter en olycka på isen. Han berättade om allt stöd från familjen, och då framförallt frun. Känner alltid en förundran när jag hör sånt. Tänk att slippa känslan av hur jobbigt allt blivit, missunnsamhet, glåpord och att man får skylla sig själv.
Slippa få nej när man vill hänga med till stan för att det är jobbigt med mig.
Det är mkt som inte märks utåt!

Men nu är det iaf dags att plocka hop lite, äta nåt o ta medicin. Sen lyssna på boken i sängen en stund.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12 13 14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards