Mina ord och tankar

Alla inlägg den 6 januari 2023

Av Neta - 6 januari 2023 00:38

Idag blev jag friad till. Haha! Nån kuf på twitter som tycker jag verkar sååå härlig och ser ut att laga god mat. Förmodligen inte seriöst men var ju trevligt ändå. Haha!

Men är det nånting som jag är tvärsäker på så är det att jag aldrig kommer att gifta om mig eller bli sambo igen. Inte intresserad.

Gärna hitta nån killkompis att göra saker med, göra utflykter, gå på konserter eller så. Men ingen som kommer att få bo här, räcker med de gånger L sover över. Går bra några dygn sen ledsnar jag på honom med. Vet att han tänker ungefär lika, jag trodde ju han va intresserad av blondinen på det viset men jag hade fel. Han åker gärna på dans med sina tjejkompisar men åker sen helst hem ensam. Vi hade ett snack om det sist.

Nån undrade om jag inte ville bli särbo med honom. Men va skulle det vara för vits? Vi är ju det. Särade menar jag. Haha!
Vi räknar båda varandra som familj, kom väl varann lite närmare under det här året. Men inte tillräckligt för nåt annat än vi har idag. Firar jul, påsk o ev andra högtider och födelsedagar ihop. Ställer upp för varandra när vi kan. Han fixar saker och jag fixar lite mat åt han ibland och håller med husrum när det behövs.

I morgon ska vi kryssa. C ska med också. Va hon och jag som skulle åka från början. Rosellas sista danskryss, med P-H. Dom som spelade på min 60-årsfest för er som var på den.
Vi har haft så mkt kul på den båten. Och till den orkestern också. Just nu behöver vi det här alla 3. Att det händer nåt kul med.
Kryssen är från Kapellskär mellan 14-19.30, sen får man åka hem och sova i sin egen säng. Perfekt!


Ibland blir jag så sugen på vanliga hederliga idealmakaroner. Så var det idag. Orkade inte skala räkor så tog crabsticks och gjorde en sås på kräftfond och grädde. Slängde i lite skvättar av grönsaker. Skönt att få tömma dom påsarna. Vaxbönor, gröna bönor, majs och svamp. Rödlök och salladslök.

Men nu ska jag gå i säng, kl ringer 9. Vi åker tidigt ifall det är halt. Har fika med oss i bilen.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards