Mina ord och tankar

Alla inlägg den 12 januari 2023

Av Neta - 12 januari 2023 01:33

Så less på det grå redan. Trött efter infektioner och allmänt grinig ändå. Haha! Förstår varför det kallas oxveckor det vi befinner oss i nu.

Nu vill jag bara plocka bort julen, helst sätta in en bukett tulpaner med en massa blåbärsris i med. Just det kanske får vänta dock!

Kom på idag att jag vill sätta upp mina fönsterlampor med blåklockor på i kösfönstret. Har jag tur har jag dom gardinerna med. Ingen aning men isf åker dom upp. Måste bara sy om dom lite. Det är längder med volang och omtag på. Nästan retro nu men passar inte i min typ av fönster.
Går nån reklam nu där mönstret på mina lampor finns på en kappa men den kostar 179kr per m.
Så nu vill jag ta bort julen ännu mer. När jag kom på att jag vill ha upp dom.

Lycka är ju iaf när man hittar en överfull kasse med pant och en adventskalender med 150 kr vinst när det sinar i börsen. Annika ska följa med och panta i morgon och köpa lite frukt, sinar på den fronten med.

L kommer i morgon, han ska dansa på Fyris på em och stanna över Es födelsedag. Vi vet inte riktigt vad vi ska göra än men iaf C och M kommer också. J har jag inte hört av än.

Iaf så ska L få hjälpa mig med kartongerna så jag kan flytta över allt i plastbackarna. Tänker att vi fixar med det och tar bort julen på fred så kan vi belöna oss med lite Prosecco och en langos på kvällen sen. Skåla lite för E. Exakt det hade förmodligen hon och jag gjort annars.

Idag ringde det på dörren på em. Där stod min granne som är f.d kollega till Mi med en matlåda åt mig. Dom träffas alla kollegor ibland och idag hade dom varit hos Mi och ätit fiskpaté m räkor. Det visade sig sen när jag pratade med honom att det hade varit hennes initiativ med. Gott var det iaf med romsås till. Tack Gunilla!

Det roliga var att jag tagit fram fisk till mig för att göra 2 port, brukar göra så och frysa 1 färdig sen men nu får det bli mat till mig och L i morgon ist.

Idag har jag kört en maskin och förberett en till i morgon. Röd 40 och sen en röd 60 på fred med handukar o sånt vi haft över jul. Fick en så söt gästhandduk med en snögubbe på i julklapp av en kompis så den ska få avlösa en röd nu, även den med en snögubbe på. Gillar ju snögubbar jag. Ändå åkte den jag brukar ha ute på framsidan aldrig ut i år. Vart ju lite konstigt med sjukdom och elände.

Nu ska jag försöka få lite sömn, slumrat till flera ggr idag, spillde en halv kopp kaffe i soffan en av gångerna. Gick bort som tur va.





Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards