Mina ord och tankar

Alla inlägg den 11 januari 2023

Av Neta - 11 januari 2023 10:20

Inte min mening att lösenordsskydda inlägget igår. Så hemligt var inte det, några korta rader bara. Och hon som brukar fixa sånt åt mig finns inte längre. Jag har ingen aning om hur jag ska göra. Har dessutom ingen aning om vad jag har för lösenord.

Gnällde lite över tröttheten som kom efter min virussväng. Det är skönt då att inte ha det där måstet över sig att man måste upp och ut. Jag är ju dessutom en kvällsmänniska, kommer sällan i säng före midnatt. När jag vaknar, somoftast är i 9-tiden, sitter jag ofta kvar i sängen och kollar runt på sociala medier, läser tidningen på paddan och svarar på ev meddelanden.

Min kropp har också bestämt si för att sova kan man göra ett par timmar, sen vara vaken nån timme eller tvärtom. Det bidrar väl också till tröttheten misstänker jag.

Hade städ igår vilket faktiskt är lika jobbigt som att städa själv. Haha! Skönast är det faktiskt dom gånger jag inte kan vara hemma, sen få komma hem till nystädat. Men firade 1 år med den nya igår, så antar att hon inte är så ny längre nu då. Haha!
Men ärligt jag tycker det här med att ha städhjälp är något fler skulle unna sig så länge avdraget finns. Det är billigare än att ha det via hemtjänst. Dom får göra allt! Hemtjänsten har ju mkt dom inte gör. Hon hjälpte mig t.ex att byta gardiner i vardagsrummet igår. Jag har ju haft mindre bolag också, dom större har ofta ett annat avgiftsystem och ska provstäda med extra avgift.
Jag betalar nu för den faktiska tid hon är här och det blir sällan mer än 4-500, sen en reseavgift. Heter det så? Ja men ni fattar! Hon har en mil hit så det blir inte så blodigt heller.
I Tierp hade jag en fast avgift, här blir det ju bara hälften av den.

Vi hade faktiskt fått lite snö igår morse. Flera cm men det försvann under dagen och igår var det faktiskt lite högt i tak också. Idag är det så där genomgrått igen. Inte ens dagsljus, inte en vit fläck ute.
Funderade på affären men skippar det.

Det kan väl vara vinter när det ska det, men lagom med minusgrader.

Nu ska jag läsa tidningen innan jag tar tag i dagen.

Av Neta - 11 januari 2023 02:19
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards