Mina ord och tankar

Alla inlägg den 9 januari 2023

Av Neta - 9 januari 2023 22:58

Finns tydligen ett ställe på nätet som heter Flashback. Där tror sig  folk veta vem den *kända programledaren* som dog i en olycka i Mariefredstrakten igår var. 
Hur går det till? Består det forumet av personer med insyn som skvallrar om sånt? Jaja ska bli intressant att se om det stämmer sen. 

Tragisk olycka ändå där en make och far i 50-årsåldern avlidit i en frontalkrock med en lastbil. 

Har städ i morgon så försöker bringa lite ordning i lägenheten. Är ju bra om hon kommer fram med dammsugaren..Även julsakerna är ju kvar vilket jag inte planerat men kan ju inte göra nånting åt det utan att lyfta in stora och otympliga kartonger, som jag inte klarar själv.

Allt som ska upp där det idag är en massa tomtar finns i dom kartongerna. 

Lugn dag annars, lika grå som igår. Lika trist som igår. Tänkte för mig själv idag om man skulle haft en karl på halvtid. Den här tiden då jag inte går ut så mkt. Haha! Så man slipper va så mkt ensam och så beroende av hjälp. Från okt - april så där vore väl lagom. Haha! Ja jag vet att jag är knäpp, är född sån. 


Men kan inte heller låta bli att fundera över hur vissa tänker. Dom vet ju vad jag inte klarar. 

Av Neta - 9 januari 2023 00:19

Just tittat på Ålands sjöfarts sändning på hur Rosella angör Mariehamn för sista gången. Då vi åkte i fredags var det ju sista danskryssen som fina P-H fick äran att spela på. Jag är fortf varm i hjärtat av den. Har aldrig varit med om nåt liknande. Mycket tack vare alla proffsiga dansare som var ombord. Många kändes igen från danstävlingar.
Nu ska hon gå i den Grekiska arkipelagen. Såld för 11 miljoner, då är hon 40 år.

Det jag gillat med den båten är att den varit billig att åka med. Man har inte måst äta buffén utan dom har haft en a la carte restaurang ombord med. Sen har man kunnat plocka från en minibuffé där dom väger tallriken.
I fredags åt vi en bakad potatis med Skagenröra och salladsassiett, 119kr.
Tror vi betalade 57 kr för fika med biskvi (stor som 17) lite senare. Jag drack ett glas vitt till maten med, tror det kostade 60kr. Mackor och fikabröd sägs göras ombord.

Sen som jag skrev i mitt förra inlägg om kryssen. Man kliver ombord vid 14-tiden, är tillbaka 19.30 och kan åka hem och sova i egen säng. Vi har alltid åkt bil till Kapellskär, det kostar 30kr att parkera hela kryssningen. Men går bussar också. Eller gått nu då.


Sorgligt är det. Så mkt kul man haft på den båten. Nu finns Eckerö kvar som dagskryssare men där är ingen dans på det viset. Bra underhållning iofs, om Mats jobbar. Haha! Han var kryssningsvärd på Birka förr.
Man kan ju åka till Mariehamn med en båt och hem med en annan men då går alla från 08. Å andra sidan kanske man skulle få ändan ur vagnen och kolla in staden där borta lite mer noga. Jag har varit där men kan inte påstå att jag minns så mkt. Var väl tonåring och vi cyklade runt på ön ett par dar från Eckerö, åkte hem från Mariehamn.

Idag har vi haft en grå och regnig dag här. Några plusgrader med gjorde att snön försvann. Rätt deppigt väder så har mest suttit i soffan med kaffe och korsord samtidigt som jag börjat lyssna på en ny bok.

Hade rester att värma. Och det enda nyttiga jag gjort är att diska. Haha! Hade varit kul med sällskap men ingen vill ju ut i det här vädret. Inte jag heller.

Tydligen väldigt halt på byn med. Då gör man ju inte av med pengar iaf. Nån fördel.

Nu ska jag kolla veckans reklam på paddan.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards