Mina ord och tankar

Alla inlägg den 31 januari 2023

Av Neta - 31 januari 2023 02:54

Tala om det för min kropp isf. Nåja jag har iaf inte ont. Dom små blå hjälper.

I maj tar C examen på nuvarande utbildning som medicinsk sekreterare. Idag hittade jag klänningen till festen.


Det stod Neta på den.

Blev kär i den och i 2 saker till idag


Tyvärr finns den inte i lager precis nu men ska bevaka den


Tycker att det är mer än blomma än en stjärna och har ingen aning om var jag ska ha den så beställde inte, men såååå fin!

I höstas köpte jag batteriljus med en laddstation på Clasisjön, 4 ljus på en laddare. Idag kom jag på att jag dels ska ha ett av dom i badrummet i en ljuslykta med rosa blommor. Den andra i en rutig glaslykta. Dom är lika stora som värmeljus men 3-4 ggr så höga.


Så ser det ut och dom är faktiskt fina när dom lyser. Är timer på 8 timmars lyse, men går att tända och släcka manuellt med.
Har en ljuslykta jag fått av Elle som ger så mysigt mönster. Så när jag släckt ner ikväll fotade jag den först med telefon med blixt på


Det är alltså i ett nedsläckt rum.


Så här mörkt var det. Den här bilden tagen från sängen med paddan. Lite skillnad men ni ser ju det fina rutmönstret som blir på väggen om än lite suddigt.

Har väl inte hänt så mkt idag annars. Är rätt seg av dom blå. Sitta i soffan och lyssna på en bok samtidigt som man kör en tvätt med handdukar och löser lite korsord var rätt lagom. Ja jag hängde ju också så klart. Haha!


Den här boken är nog en av dom bättre feelgood jag lyssnat på med ett väldigt oväntat slut. Överhuvudtaget skriver Sparks väldigt bra. Hon som läser är också en väldigt bra uppläsare.

Men om man vill fnittra lite samtidigt som man läser eller lyssnar kan jag rekommendera den här. Ingen djupare bok precis men den är kul. Det är bok 1 av 3. Jag har lyssnat på ungefär halva idag.


Blir många bilder idag, eller skärmdumpar är det väl snarare.

Maten blev enkel, panerade laxfärsbiffar från frysen med potatis och sallad. En gräddfilsås med lite olivolja i, salt, fyrpeppar och timjan. Bra bukfylla och mätt blir man. Haha! Idag hade jag sallad i salladen också förutom sockerärtor, paprika och mango.


Det är 2 biffar. En förpackning med 4 st kostade 10kr på Hk för nån vecka sen. Finns med torsk med.

Nu ska jag ge sömnen en chans till.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards