Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 25 januari 2023

Funderingar

Av Neta - 25 januari 2023 09:42

*Det allvarligaste säkerhetspolitiska läget sen 2a världskriget* säger stadsministern. En ambassad stängs. Varför?
Jo för det riktas kränkningar mot Turkiet som går under den frihet vi har att uttrycka oss i skrift och demonstrera för det vi inte gillar.
Men till vilket pris? Borde man inte tänka sig för lite iaf innan man hänger dockor och bränner koraner? I ett läge när vi är beroende av Turkiets *välvilja* om det nu är så viktigt att gå med i Nato. Det verkar ju som det är det!

Jag förstår inte riktigt det här. Vad är vitsen? Och vad är folkvett och sunt förnuft? Det är skillnad på demonstration och demonstration.

Jag börjar bli rädd! Vill helst att vi ska fortsätta leva i fred.

 
 
Rickard

Rickard

26 januari 2023 07:45

Det är illa att vi ska behöva vara beroende av deras välvilja. Samtidigt kan det vara så att Turkiet denna gång är våra räddare (även om det är en skurkstat). Ryssland kan nämligen se våran NATO-anslutning som en definitiv förevändning för att starta krig emot oss.

http://newreflections.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Tisdag 21 maj 01:26

Det är tydligt att det är vi som redan har det besvärligt ska ta en stor del av de besparingar som behövs i samhället. Lagen är inte längre lika för alla oss med rörelsehindrr. Det är olika i kommunerna det har jag förstått sen jag gick med i en grup...

Av Neta - Lördag 18 maj 23:08

Igår på dan ringde min kompis från grannbyn och funderade vad jag skulle göra i helgen. Jag hade försökt bjuda på spontanmiddag tidigare i veckan eftersom hon fyllde förra helgen men då var son och sonhustru där. Jag har svårt att ta mig in i henne...

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards