Mina ord och tankar

Alla inlägg den 2 augusti 2023

Av Neta - 2 augusti 2023 01:01

Mår så jäkla dåligt och har gjort det en längre tid nu. Min hjärna funkar inte och jag tar ät mig av precis allt.
Saknar Elle så jag mår fysiskt illa.
Å jag vill INTE ha några knäppa råd. Ingen annan kan iaf förstå hur det är! Blockar alla som gör det.

Jag kan inte läsa nåt längre stycke utan kan bara lyssna på böcker.
Att gå ut och hämta posten är ett helt företag, åka upp och hämta paket och handla likaså. Ofta skjuter jag flera dar på det.
Hela den här sommaren har jag suttit inne i soffan med undantag då L eller nån av ungarna varit här eller jag har gjort nåt med A.
Blir det nåt gjort så beror det på andra med undantag för Rättvik men det var ju bara en natt och planerat sen förra året.
Jag känner att jag skulle vilja göra nåt mer kul men vad? A och jag ska ut lite men bara över dagen. Och det är inte henne jag vill göra nåt mer än det med.

C och jag har handlat ett par ggr och tur är väl det annars hade väl inte det blivit av heller.

Vi ska göra 2 saker den här veckan hon och jag. Lyssna på Gyllene tider i Engelska parken och där drar jag mig redan för att åka det där jäkla specialfordonet med färdtjänsten hem så sent. Om det inte funkar står jag där med scootern och kommer inte hem. Det har ju strulat förr och nån skrev på nätet om en taxi som inte kom. Hon fick lämna scootern i stan och ta taxi till ordinarie taxa hem. Över 500 kr. Det trots att hon förbeställt transport.
Jag skulle aldrig lämna scootern på stan. Man vet inte vad som kan hända. Tur att mamma bor där så man kan gömma den där isf. Om laddningen räcker.

Till helgen ska vi hon, jag och Jonny åka till 08. Då har jag iaf ?bara? rullstol. Så det ska väl funka för då åker jag ju vanlig bil in och möter upp dom. Å nej jag tror iaf inte vi ska på pride.

Jag tycker vi som har färdtjänst ska få åka vart vi vill på sommaren inom rimliga avstånd och inte vara bundna till kommunen.

Den här veckan t.ex är det båtveckan i Öregrund, tänk att kunna åka dit.

I morgon ska det väl i stort sätt regna hela dan. Stora delar av torsd med men sluta till Gyllene tider enlig alla 3 apparna. Lörd ser än så länge hyfsad ut, kanske nån skur bara.



Hann få en bild på pastan med ostsås, glömde fota när jag åt. Ikväll åt jag inget. Det där blir väl lunch i morrn.


Har nog en uvi också, haft feberkänslor hela dan men det är så bökigt att ta sig iväg själv vare sig jag ska till närakut eller Ekeby så har dragit på det. Måste ju åka scooter isf. På närakuten är det t.ex inte dörröppnare inte ens in till mottagningssköterskan..

Börjar bli mörkt på kvällarna nu. Har börjat tända smålampor i fönster och så. Bara solceller ute.

Nu ska jag iaf sova.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards