Mina ord och tankar

Alla inlägg den 4 augusti 2023

Av Neta - 4 augusti 2023 01:40

Nej vi spalade inte spel och drack drinkar. Haha!

C kom och hämtade mig. Jag gjorde en termos kaffe och lite dricka utan alkohol. Jordgubbssaft faktiskt. Vi åkte via affären och köpte lite bullar och lite gott. Sen till stan via Max och handlade lite mat.

Upp framför slottet där vi backade in på parkeringen mot botan, fick sista rutan, den bästa faktiskt, precis mitt emot scenen nere i Botan, tänkte att vi fick ljudet från rätt håll iaf.

Vi förstod ju att vi inte skulle se nåt. Men det har regnat hela dan av och till och många mm. Va ju risk för regn ikväll med men det blev inget. Men vi satt ju trevligare än på en bänk i Engelska parken. Vi betalade dessutom den hiskeliga summan av typ 20kr i parkering så ingen skulle kunna köra bort oss.
Vi satt där torrt och varmt och såg att folk började komma. Smartast var ju gänget som satt sig på medhavda stolar uppe runt Gunillaklockan, dom såg också, mellan grenarna på ett träd.




Där uppe är dom. Tyckte jag såg en grill med och nån med en korv i näven.

Vi åt vår mat, tog så småningom lite kaffe och dricka, såg flera som nog avundades oss, va ju varmt så vi satt där i kortärmat. Mkt vatten på marken efter dagens skyfall. Så trots varmt va det nog lite ruggigt.

Uno Svenningson började vid 20. Gyllene Tider kom inte förns 21.20 Vi fick lite sällskap av 2 kompisar till C. Slår aldrig fel, har vi bestämt oss för att gå på nåt ringer hon dit nån kompis med. Dom fick lite fika iaf men stod utanför bilen.

En sak som chockade mig lite var att vuxna människor hade med sig tillhyggen och gjorde titthål i skydden som satts upp.


En mamma med en pojke i rullstol gjorde dessutom om det efter att polis varit där och lappat ihop det igen. Tror polisen hann typ 10 steg innan hon öppnade igen med sin bältesskärare. Cs kompisar stod där så dom hörde och såg. Men hur är man funtad? Vad lär man sina barn?
C tyckte inte det var konstigt alls, klart dom gör sa hon. Hmm.

Va ju lite segt innan GT kom. Uno Svenningson är väl iofs bra men det var inte han vi ville höra. GT hade lagt ut sin spellista och så klart lagt dom bästa låtarna sist. Efter en timme hade dom ca 10 låtar kvar såg vi, men då orkade inte vi längre. Då hade vi suttit i bilen i över 5 timmar. Kissnödiga båda två med. C ska ju upp och jobba med, fast vi sagt att jag skulle åka färdtjänst hem skjutsade hon hem mig.

Kul iaf och få komma ut lite och göra det här med henne.
Hemma packade jag ur lite jag handlat, gjorde en smörgås till kvällsmedicinen och lyssnade lite på min bok.
En av mina stora begonier har havererat i sin kruka så måste försöka reda upp det i morgon. Blev väl för vått.

Gjorde ett test och frågade L hur det varit på Barva, hade väl varit bra men lite folk och överskott på tjejer. Tänkte att då frågar väl han hur vi haft det men nej, så intresserad va han inte. Ställde en fråga till mig men läste aldrig svaret. Inte än iaf.
Känner mig nästan nonchalerad. Haha!

Nu ska jag iaf sova..godnatt!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards