Mina ord och tankar

Alla inlägg den 29 augusti 2023

Av Neta - 29 augusti 2023 00:43

Inte för att jag märker nån skillnad egentligen. Från jobbet kan jag sakna fredagskänslan. Fikabröd på rasten ist för kommunens skorpor. Förväntan inför de lediga dagarna. Fredagsmyset sen, hemma framför TVn.
Nog för att jag kan ha både fikabröd och fredagsmys om jag vill men det händer inte så ofta och kardemummaskorpor är ju gott. Haha!

Röjt lite inför städ i morgon. Hon blev ju sjuk sist så är ju drygt 2 månader sen det blev riktigt städat, jag fixar ju inte så mkt sånt längre.

Pratade med L i luren idag. Han satt och planerade danser för sept o okt. Han tänker inte åka på Holmen på lörd på P-H, inte jag heller. Luften på kvällarna är lite för rå för att det ska funka och sitta still så länge. Märkte det på Sannex också. Men då fick jag ju åka bil hem iaf och slapp åka F-tjänst.

Blev verkligen vardagsmat idag med. Korv m bröd och laxfärsbiff m potatis. Flaskdressing, skivade rädisor och tomater. Märks på rädisorna att det börjar bli höst med. Dom är inte så mjälla längre.

Svårt med frukt nu med, nektarinerna börjar bli torra, plommon har en kort livstid. Äpplen har jag svårt att äta som dom är. Såg att nån butilk börjat med småcitrus. Är väl dags snart då. Längtar efter saftiga päron. Vi pallade i stadsparken förra året, dom var fina dom. Och där får man ju palla. Då hade vi tur att få hjälp av en gubbe som plockade med äppelplockare. Vi får plocka här i prästgårdsparken också. Kanske ska kolla läget där.

Jaja det var lite för nu. Händer inte så mkt.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards