Mina ord och tankar

Alla inlägg den 8 augusti 2023

Av Neta - 8 augusti 2023 02:29

Det kom en åsksväng till sen vid 4, då hade jag inte somnat. Längre bort den här gången men väldigt mycket blixtar.
Somnade väl bortåt 7 och väcktes av mamma vid 10. Var ju lite orolig för henne så skickade ett sms igår. Tänkte att är hon rädd så ser hon att jag är vaken och kan ringa.
Det var hon inte, däremot så väcktes hon av mitt mess och sen kunde hon inte sova. Måste visa var man stänger av ljudet.
Hon älskar åska sa hon och då kom jag ju på att det visste jag ju. Hon hade till och med sovit med fönstret öppet. Satte nästan hjärtat i halsgropen när hon sa det. Nåja hon är vuxen.

Trött som jag var försökte jag somna om men icke. Kändes så fuktigt överallt, rå luft liksom. Frukosterade, och tog sen med mig kaffet till soffan. Där stod det kvar 2 timmar senare när jag vaknade. Där va det inga problem att somna inte, sittandes Haha!

Hade tänt en ljuslykta så luften var inte så rå då heller. Gick ut och hämtade posten och det var som en kvav vägg mötte mig. Jobbigt att andas. C sa lika sen när hon hade gått från jobbet till bussen.

Mina hudfärgade kompressionssockar hade kommit. Men va inte av samma matrial som dom svarta. Dessutom va det tynnre över hälen, som en strumpbyxa.
Fick inte på mig dom så måste försöka töja ut dom lite. Mina fingrar och händer är rätt kraftlösa. Rädd för att dom kanske stasar också. Hoppas att jag kan använda dom för orkar inte hålla på att skicka tbx. Fanns inga större heller tror jag, inte i dam iaf.

Ville inte öppna ut till den kvava luften. Satt på fläkten ist då luften stod still härinne med.







Dom här hade brutits av i ovädret. Så nu har jag lite fint på köpmandisken.

Gjorde en kycklingpytt idag. Hade potatis kvar sen igår och tog den andra halvan av squashen, lök och paprika. Kyckling hade jag fryst tillagad tidigare så den var bara att tina.


Tillsatte 2 ananasringar på slutet och stänkte över lite av min goda mango och ananassås. Fanns ju kycklingpytt att köpa tidigare men inte sett den på ett tag. Den var det morötter och purjo i, så god.

Dom andra 2 ananasringarna skar jag ner i en skål med lite blåbär. Åt det till medicinen sen.

Såg på Lotta. Skickligt att genomföra programmet i det vädret. Men blir han inte lite jobbig efter ett tag Per Andersson? Det blir för mkt liksom. Lill tyckte jag levererade bra. Inte rädd för vätan uppifrån heller. Måns levererar ju alltid.

Min väggklocka i sovrummet har stannat på 4.10 Orkar inte hämta ett nytt batteri. Men hajar till varenda gång jag ser den.

Pelle från gamla Sannex har ordnat en dans på Holmen med nya Sannex den 18e. En till dans med P-H i september sen. Hoppas det kommer riktigt mkt folk och att vädret blir bra. Vet ju sen vi fixade med knyten och våra födelsedagsfester vi haft band på vilket jobb det är.
Gillar Pelle, det är inga krusiduller där inte. Så enkel att ha och göra med. Jag vill för hans skull att det ska funka bra det här. Om inget oförutsett händer kommer Mr X så jag kan åka ut med.

Men nu ska jag krypa ner ordentligt, kan bli nån skur i natt men ingen åska. Jag kommer nog sova bättre än igår iaf.

Nattinatti!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards