Mina ord och tankar

Alla inlägg den 15 augusti 2023

Av Neta - 15 augusti 2023 01:31

Vaknade i morse med feberkänsla och den där *trött i ryggenkänslan* jag brukar ha när jag har uvi. Vet inte hur det är för er men när jag får feber känns det som det rinner i hårbotten. Det gör det inte men känslan är inte skön.
Blir också otroligt trött. Så var det i morse med. Jag hade tid för min B-vitaminspruta vid 14. Orkade bara inte gå upp, satte kl på 13 och somnade om. Vaknade väl en stund innan men bestämde mig för att inte åka. Kroppen sa ifrån.

Oftast när jag börjar få uvi så kan jag fixa det själv, ha koncentrat av tranbär och ser till att alltid ha citroner hemma. Dricker mycket!
Den här gången hann jag nog inte med riktigt. Känt av den ett bra tag men ändå hållt det i schack. Men det räckte inte.
Råkat ut för att det gått upp i njurarna en gång och har väl aldrig varit så dålig. Hamnade till o med på infektion. Sen dess är jag livrädd för det.

Ringde iaf och sa ifrån dagens spruta typ en halvtimme innan jag skulle vart där och låg kvar i sängen. Orkade ingenting. Har 5 min på scootern upp till centrum men jag kände att det inte skulle gå. Förklarade det på telefonsvararen och bokade en telefontid vid 16. Men 10 min innan jag skulle varit där ringde hon. Verkade fatta läget och gav mig en ny tid på månd.

Frågade C om hon kunde hjälpa mig till jouren ikväll men kom på att hon har ju börjat i Enköping nu. Så gick då in på min vc snabbakut, dom hade en tid i morgon kl 2. Bokade den. Men fick ingen som kunde hjälpa mig dit, färdtjänst skulle jag bara inte orka, kan ju bli lång väntan på just specialfordon som jag måste ha.
C tipsade om nån sida på nätet, urinvägskollen. Kände att det var värt ett försök iaf för orken att åka hemifrån finns inte.
Strulig sida och jag kunde inte öppna ett meddelande från dom. Men fyllde i svaren på en massa frågor iaf. Och sen fanns ett recept på antibiotika.
Så avbeställde tiden i morgon, beställde hemleverans av medicinen och betalade 100 kr med Klarna. Halva priset mot läkare IRL.
Skulle aldrig göra så här vid annan sjukdom men jag har det här ca 2 ggr/år så jag vet ju vad det är.
Allt började när slemhinnor och så började torka och jag är nog inte ensam om att få så här då. Vi är fler.

Soligt och varmt på em men jag har suttit bakåtlutad insvept i en poncho i soffhörnan och inte orkat så mkt mer. Hade ju inte fryst köttfärslimpan så åt av den. Frös 2 port men blev nästan blöt av svett bara av att fixa det och plocka i en disk.


Nu ikväll bredde jag ett bröd tunt med majjo och gjorde mig en räkmacka till pillren. Borde dricka mer men det är så himla svårt att göra det när man inte är törstig. Hade lite vätskeersättning kvar så drack den. Tar sen en klunk vatten då och då.

Natten som var fick jag springa och kissa varannan timme, hoppas jag slipper det i natt. Ni vet när man sover som skönast, vaknar av att det känns som blåsan ska sprängas och så kommer det typ 5 droppar. Hopplöst! Va ju så hängig i natt att jag somnade om direkt iaf. Men nattsömnen blir ju ändå störd.

Sitter i sängen så ska snart luta mig bakåt. Tagit febernedsättande och kan ta en till vid 5 om det behövs. Tar ju bort känslan i ryggen också. Men nu hoppas jag på sömn och tänker stanna i sängen så länge jag behöver i morgon. Har vatten och en banan här.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards