Mina ord och tankar

Alla inlägg den 17 augusti 2023

Av Neta - 17 augusti 2023 02:20

3 tabl om dan i 5 dar. Känner redan att det vänt fast jag bara tagit 3 tabletter. Smög upp vid 4 i morse och hämtade in paketet. Tog den första med en banan. Somnade om och sov till 10 trodde jag men kl var halv 12. Nu får jag nog lov att byta batterier i sovrumsklockan Haha! Men den tickar på fast den går 1,5 timme efter. Gått så hela dan.

Jag behövde nog sova dom där timmarna ändå. Har ju vaknat typ varannan timme i flera nätter nu.
Varför är det skönast att sova på mornarna? Som nu har jag sovit i ett par timmar men vaknade för en stund sen. Så är det inte alls på mornar då kan jag minsann sova och sängen är jätteskön.
Ha iofs aldrig varit en morgonmänniska, ofta har jag haft min piggaste period på kvällstid och som tur var va vi lika där Mr X och jag. Vi kunde dra igång o baka matbröd på kvällen som blev klart efter midnatt. Inga problem alls. Förns när kl ringde 5.45 då. Men vi har ju varit pensionärer tillsammans också.

Va har jag gjort idag då? Vilat mest men kört en ljus 60 och hängt den. Va ute på baksidan en sväng och där blommar bukettliljor, påfågelslilja och en till av knölar jag köpte på mässan för fullt. Hallonen fick väl ge upp. Dom är bara klippa ner nu men jag fick ju en del på mina 2 plantor. Regn har ju förstört många blommor men jag orkar inte hålla på och bära hit o dit eller täcka dom. Begoniorna är jättefina, fuchsian och pelargonerna blommar lika lavendeln. Gör kanske en höstplantering sen, vi får se men just nu får det vara som det är.


Orkade inte hålla på med *mat & potatis* idag, blev 2 kokta med bröd tillyxade med majjogurka minsann och en avocado med lite räkor. Har ändå lite räkor kvar och eftersom det är sopptorsdag i morgon får det bli fisksoppa med dom i. Purjo, potatis o morötter ev nån sockerärta, torsk så klart. Koka grönsakerna i bujong och en skvätt grädde (ni vet ju vilken) lita sambal i och en massa dill. Fisken i kuber ligger i 3 min under lock efter kokning. Räkorna i vid servering. Blir nog minst 1 lunch av det med.

Nej hörni nu börjar det bli kallt om ryggen så försöka somna om då kanske. Hoppas få sova 3 timmar iaf Haha!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards