Mina ord och tankar

Alla inlägg den 5 augusti 2023

Av Neta - 5 augusti 2023 01:14

Mina höga fina begonior, den ena har vikt sig helt och ligger endes marken. Kommer inte att kunna köra ut scootern utan att köra över den. Den som står vid lavendeln står iaf upp fortf. Krukorna som är papperskorgar från Ikea vi borrat hål i ska ju släppa igenom vatten. Vet inte varför den havererat så.
Verkar iaf inte som den gått av så får väl ut med blompinnar eller ett litet buskstöd och rätta upp den. Men ingen idé i ösregn.

Har inte tömt regnmätaren på flera dar så den är nog överfull. Men mycket vatten kom det idag. Flera kraftiga skurar.

Förberett lite för i morgon. Gjort i ordning varsin saftflaska och varsitt glas vin till C och mig. J får köra hem. Ska fixa kaffet i morgon bitti. Bröd köper vi där hos bagaren. C har gjort varsin sallad. Man får väl köpa nåt där om man blir mer hungrig. Dom har ju våfflor ? ? och ?.

Lagt i en trasa och en duk. Reseskärbrädan med infälld kniv. Tom vattenflaska som jag fyller där. Regnponcho, lilla filten och ett paraply. Vädret ser hyfsat ut. Sol med litet moln och 19-20 gr. Duger bra det.

Kl 8 kommer min taxi. Möter dom i Ramsta eftersom det är halva priset för mig att åka dit mot att dom plockar upp mig i stan.

Korv både till frukost och mat idag.





Hittade bruna bönor i frysen. Så tärnade korvbiten som var kvar och rörde i. Tänker på Höga kusten när jag gör så där. Varför har jag säkert skrivit om förr. Då åt vi med varsin gaffel direkt ur triangakastrullen. Bönor från burk då, idag hemkokta.
Får väl snart göra en laddning både av det här och ärtsoppa. Hemkokt ärtsoppa meden liten punch kanske. Haha! Gottgott!


Fick den här bilden av L till vår familjegrupp. Taget från hans köksfönster. Dramatisk och vacker.


Blev lite sugen på den här också. Nektariner, mozzarella, körsbär, skinka spenat, mer mozzarella eller möjligen keso och sist tomater i olika färger. Kryddor och olivolja på. Lite spenat och andra blad här och var. Inte så svårt att göra men så gott. En vitlöksbaugett till gör nog inte ont. Å man kan fuska med frysta körsbär så slipper man kärna ur. Garant har i 225 g paket. Hk eller Willys. Ett glas vin också och det kan få trumma mot rutan bäst det vill.
Ett ljus och en trevlig karl med kanske. Haha!

Ja ni man får guldkanta så gott man kan. Själv tror jag att jag ska köpa lite kräftor och mumsa på.

Men nu sova till kl slår 7.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards