Mina ord och tankar

Alla inlägg den 12 augusti 2023

Av Neta - 12 augusti 2023 01:43

Vi började med stt åka ut till Strömsberg för lite lunch.


Den här gjorde inte ett dugg ont. Inte miljön heller med nymanglade dukar på borden som står i grupper och inget är likt ett annat.
Kaffekannor i porslin på hyllorna på väggen. Gammeldags rosiga tapeter på väggarna. Det är så mysigt där både inne och ute.
Man kan både äta mat och fika till därbakat. Idag hade jag dock jämt göra med att få i mig hela mackan. Men till slut gjorde jag som mormor lärde oss när vi var små och var på restaurang. *Ät upp det som är dyrt* väste hon. Haha!
Så jag petade i mig räkorna, lämnade lite bröd och halva ägget. Vi gick en liten sväng på bruket, men då himlen va kolsvart tog vi sista flukten från bilen. Åkte ner till muséet som var stängt.


Det var bra fart på vattnet. Vi hittade en väg som var lite mindre, Hillebola stog det. Medans vi åkte där i sakta mak och njöt av skog och myrar kom det en rejäl skur. Kom ut i Tobotrakten och så småningom på Tierpsvägen.

Jag visade Annika var C och jag bott, Cs balkong där hon haft så mysigt var helt tom.


Hos mig var allt dom fixat kvar, var väldigt mkt mer uppväxt bara. Ett par nya villor hade kommit dit. Men persiennerna var fällda överallt.
Jag visade henne också vart jag brukade åka med scootern både i och utanför köpingen.
Lovar att jag hade noll längtan tbx. Saknar den lägenheten med de stora fina fönstren dock.

Handlade både på Hk och Lidl. Nästan allt fanns. Köpte kräftor, ost, baugetter och cider med mera. Får bli i morgon!


Hittade dom här på Lidl, 2 par för 39kr. Skönt att ha på lut vid soffan där man ofta blir kall om fötterna. Köpte lika till C.

Hem med kaffepaus i närheten av Ullfors. Packade upp, frös ett halvt valnötsbröd och ett par syltmunkar. Sköljde all frukt och grönsaker.
Va inte särskilt hungrig så tog ett par skivor av valnötsbrödet med ost o tomat. En portionsäppelpaj och några jordgubbar till kvällsmat.

Kallt och rått härinne, funderade på att tända ljus, natten som var frös jag som 17, men vågar inte sova med en sån som brinner. Fick ju övertändning på ett värmeljus en gång.

Nattlinne och extra täcke får funka! Så nu är det sovdags ser jag på klockan som fortfarande går.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards