Mina ord och tankar

Alla inlägg den 9 augusti 2023

Av Neta - 9 augusti 2023 02:10

Men idag på fm och nu ikväll. Hårda vindar från sen em, pågår än låter det som. Sitter i ett kolsvart vardagsrum och orkar inte flytta ändan från soffan till sängen.

Det har kommit ut en tredje bok om en tjej som flyttar från 08 till Stallarholmen av Barbara Kjellström. Svårt att sluta lyssna, måste nog åka dit snart. Trädgårdsgatan där hon bor och som också är samlingsnamnet för serien finns inte men gula industrihuset finns ju och andan i byn finns tydligen. Sjön finns nog också.

Idag har jag tvättat och hängt. Njuter fortfarande av att kunna göra det själv igen. Va ju många år jag inte kunde det. Här försvinner inga kläder på konstiga sätt och inte får dom några konstiga färger eller vita klorinfläckar heller. Underbart.


Idag blev det mina osnygga Wallenbergare till middag och en varm macka gjord i Af till medicinen nu ikväll. Hade en skvätt svampstuvning jag tinade till mackan.

Gjorde en beställning till Delitea bl.a hittade jag kardemummathe var 100 påsar så hoppas det är gott. Billigt var det med, och det gör ju inte ont.

Har för första gången i mitt liv köpt köttbullar m gräddsås som konserv, men nån gång ska man väl göra det med. Haha! Tror inte jag gjorde det ens i husvagnen, där blev det nog frysta. Men tänker att det kan va bra att ha på krishyllan men då måste jag ju prova först. Kom på precis nu att jag kanske ska köpa pulvermos dit med.







Var inte så svullen idag så då fick jag på mig dom här. Men det blev så kallt på golvet idag, va bara 11 gr ikväll och då blir det kallt inne med, så tofflor åkte på ändå. Nu återstå att se om jag får av mig stödsockarna.

Pratade precis med mr X, hade varit kul på Bob Stevens. Kjellez var på Holmen på em och hade haft riktigt bra med folk också. Det hade dom inte räknat med. Haha!

Men nu blir det nog sängen och lyssna på ett sista kapitel i boken. Sen sova!

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards