Mina ord och tankar

Alla inlägg den 22 augusti 2023

Av Neta - 22 augusti 2023 00:02

Ja det fick jag idag när jag träffade distriktssköterskan. Den finnen/koppan jag haft på insidan av vä armbåge är en svampinfektion man kan få av fukt och värme. Den som kliat nåt så infernaliskt och som jag först trodde var nåt bett. Vanlig hos äldre tydligen.
Kanske inte så konstigt att jag varit så trött och så håglös den här sommaren. Nu när jag äter pencillin känner jag verkligen av tröttheten med. Att mitt blodvärde bara sjunker gör ju inte heller saken bättre.


Så får ni något som ser ut som en stor finne, som kliar mycket och sen blir en ring liksom. Då ska ni köpa nåt på apoteket som heter Cortimyk. Hydrocortison har ju lindrat klådan för mig, men den här tar bort det helt. Och man ska smörja lite vidare än själva märket är.
Dålig bild men svårt att fota på sig själv. Efter att själva *finnen* är borta flagar huden för att sen bli en röd ring. Det smittar inte men man kan ha fler. Hållt mig vaken några nätter pga av klådan.


Idag klarade jag av att åka och prata med Elle en stund. Vildvuxet men ser hyfsat ut ändå. Visset så klart men det är Cs sak att fixa och det ska väl bytas växter snart. Rosen blir nog kvar, och Konrad så klart. Ni vet väl att alla igelkottar heter Konrad. Haha!
Det bestämde Elle och jag när vi hade 3 st här som var svåra att skilja åt.

Saknat henne nåt så otroligt den här sommaren.

Men nu ska jag sova igen. Vaknar flera ggr per natt nu. I morgon en liten utflykt.

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards