Mina ord och tankar

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2023

Onsd

Av Neta - 31 augusti 2023 02:14

Ibland får man verkligen tänka till på viken dag det är. Sitter som vanligt i sängen och fryser fast jag har täcket över kroppen. Armarna är ju framme och inget täcke på ryggen men har nattlinne på mig.

Finns det stretchiga flanellnattlinnen? Isf ska jag ha ett sånt i vinter. Stumma tyger går fetbort. Är rätt vild när jag sover tydligen så vill inte ha nåt sånt.

Idag kom det ett efterlängtat paket i brevlådan.


Dom 2 senaste klockorna jag köpt på Ur o pen har den lilla öglan man stoppar in flärpen i gått av på ena sidan. Så irriterande. Så när dom nu hade erbjudande om en klocka med metallarmband med tillhörande armband slog jag till. 299kr och fri frakt. Köpte även en klockförvaring som var nersatt med en hundring. Hade ju en fin klocka med metallarmband jag köpt i Vasa. Den behövde nån annan tydligen, den är iaf inte här hemma. Lite mer saker som försvunnit också. Risker man får med *personal* i hemmet.

Gjorde iaf paltbröd med fläsk och vitsås idag. Så inibomben gott. Har en portion i kylen till i morgon också. Och en burk med kokt paltbröd i frysen. Funkade bra att göra vitsås på Oatlygrädde + vatten.

Haft svårt att stödja på vä ben nu ett tag och verkar som de problem jag haft i hö arm o axel nu vandrat över till vä. Har ju mitt gummiband och några rörelser på papper som tur är. Men vågar inte riktigt gå ut själv, går lite taffligt och om det händrr nåt så jag måste kliva av scootern är jag rädd för att ramla. Tror mobiliteten påverkas av allt konstigt i kroppen med.

Inte varit ut mer än till postlådan idag. Måste försöka få nån hjälp med ogräsängen på framsidan. Mitt i det står en stjärnflocka och blommar, en vit. Beställde en röd men fick fel tydligen. En blå flox dök upp där med. C skulle hämta lite vi kan ta rotbitar av men har inte gjort det än. Kan inte be henne om hjälp med ogräs heller då hon ju är allergisk.

Ja men ska man göra ett försök att få till det med JB då? Han får komma med sitt sömnglitter.




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Neta - Fredag 17 maj 04:42


Kl är 4 på morgonen. Jag vaknade av nånting och kan inte somna om. Undrar över himlen, den är kritvit som om det vore molnigt. Kan det var så att det kommer en mellandag? Tyckte jag bara såg solar på vädret. Annars är det skönt nu, jag älskar ju si...

Av Neta - Torsdag 16 maj 20:17

Kan ju varna för han som står och säljer vid svandammen i Uppsala. Jag tänkte swisha de 35kr jag handlat för men blev ombedd att betala med kort. Det är draget 80kr såg jag idag från Bärprinsen (utan prickar). Min kompis köpte jordgubbar för...

Av Neta - Onsdag 15 maj 22:46

Då tog jag min B-vitaminspruta idag och jag känner redan kl 22 att jag är piggare. Det där med B-vitaminbrist är ju en hel vetenskap. Tar ju dom eftersom jag är överviktsopererad, GBP en op som inte hjälpte mig ett dugg. Gick ner mer under året jag...

Av Neta - Tisdag 14 maj 22:47

Rätt nere nu. Är väl den stora vårdeppen. Ska det vara så omöjligt att bara få må bra, vara glad och slippa fundera över saker som blir typ *konstiga* Kanske är jag något bättre i fötterna, vi får väl se, men jag törs inte ta ut nåt i förskott. F...

Av Neta - Tisdag 14 maj 19:08


Kall avocadosoppa 1 lit vatten + fond eller kycklingbulj.tärn 2-3 mogna avocado beroende på strl 1 kn salladslök, finskuren 1 brk creme fraiche 1 msk torkad dill Salt & sv.peppar En doft cayenne om så önskas 100 g fetaost Servera med...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Augusti 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards